LES “PLOTKES DU RETAIL” DU 31/12/2019

CUTIE-PIE est le nouveau service de livraison de repas bio à domicile spécialement conçu pour vos bébés de 4 à 18 mois. Une nouvelle aventure pour Candice Tielemans (co-fondatrice de COCO Donuts) et Jérémy De Leener avec comme objectif de vous proposer une sélection de petits pots concoctés avec des produits frais, locaux et de saison et avec beaucoup d’amour afin d’offrir le meilleur à votre enfant qui découvre le monde par ses différents sens.

Les pots CUTIE-PIE respectent l’apport nutritionnel dont votre futur petit gastronome a besoin chaque jour et lui offre une alimentation diversifiée puisque de nouvelles recettes sont élaborées chaque saison. Les recettes de CUTIE-PIE sont validées par une nutritionniste spécialisée en diététique des enfants, et par le centre Bruxellois d’Expertise alimentaire.

Les aliments sélectionnés ne contiennent pas de pesticides , sont d’origine biologique et les emballages sont recyclés par CUTIE-PIE. De plus, les aliments sont frais et de saison.

COMPOSEZ VOTRE PACK, CUTIE-PIE VOUS LE LIVRE À DOMICILE OU SUR VOTRE LIEU DE TRAVAIL. www.cutie-pie.be

CUTIE-PIE is een nieuwe biologische maaltijdbezorgdienst aan huis speciaal ontworpen voor uw baby’s van 4 tot 18 maanden. Een nieuw avontuur voor Candice Tielemans (mede-oprichtster van COCO Donuts) en Jérémy De Leener met als doel uw baby doorheen zijn culinair parcours te begeleiden; van pienter smullertje tot chef-kok. Hun recepten werden speciaal ontworpen om kinderen en hun ouders te leren genieten van verse, lokale, seizoensproducten en van gastronomische ervaringen. Samen met een erkende diëtiste en voedingsdeskundige, heeft CUTIE-PIE ingrediënten geselecteerd die de ontwikkeling van uw kind ondersteunen; de hoeveelheden in elk CUTIE-PIE potje respecteren de dagelijkse voedingsbehoeften van uw toekomstig chef-kokje. 

De groenten, knolgewassen, granen, peulvruchten en fruit die CUTIE-PIE in hun maaltijden gebruiken, maken ze zelf klaar en worden ook door hun gepasteuriseerd. Dankzij laagpasteurisatie worden zoveel mogelijk nutriënten behouden en kunnen zij de verse, natuurlijke smaak van hun ingrediënten waarborgen. CUTIE-PIE maaltijdpotjes worden liefdevol voorbereid om uw kleine kapoentjes enkel het allerbeste te bieden terwijl zij de wereld stilletjes door hun ontluikende zintuigen ontdekken.

CUTIE-PIE-potten respecteren de voedingsinname die uw toekomstige kleine gourmet elke dag nodig heeft en bieden hem een ​​gevarieerd dieet, omdat er elk seizoen nieuwe recepten worden ontwikkeld. De recepten van CUTIE-PIE worden gevalideerd door een voedingsdeskundige die gespecialiseerd is in kinderdiëtetiek, en door het Brusselse centrum voor voedselkennis.

De geselecteerde voedingsmiddelen bevatten geen pesticiden, zijn van organische oorsprong en de verpakking wordt gerecycleerd door CUTIE-PIE. 

STEL UW PACK SAMEN, CUTIE-PIE LEVERT HET U AAN HUIS OF OP UW WERKPLEK. www.cutie-pie.be

************************************************************************

PATRIZIA AG, investisseur immobilier paneuropéen, annonce l’acquisition de l’emblématique Tour Louise à Bruxelles dans le cadre d’un portefeuille de six immeubles de bureaux et d’un actif commercial.

PATRIZIA AG acquiert un portefeuille de bureaux / commerces pour 190 millions d’euros, dont la Tour Louise, dans le cadre d’un important projet de restructuration de 65 millions d’euros.

La Tour Louise, sur l’avenue Louise, dans le centre de Bruxelles, a été construite en 1966. Située dans l’un des principaux quartiers commerciaux de la capitale belge, la Tour propose des bureaux et des locaux commerciaux annexes. En attendant l’approbation du projet, la Tour Louise de 30 000 m² sur 25 étages est destinée à une importante restructuration qui devrait être terminée d’ici la fin de 2022. Les travaux comprendront un remplacement complet de la façade et de tous les équipements mécaniques et électriques.

PATRIZIA AG, de Duitse pan-Europese vastgoedinvesteerder, heeft de aankoop bevestigd van de welgekende Louise Tower in Brussel als onderdeel van een portefeuille met zes kantoorgebouwen en een commercieel actief.

PATRIZIA AG heeft een portefeuille van kantoren / winkels voor 190 miljoen euro aangekocht, inclusief de Louise Tower, met de bedoeling van een een groot herstructureringsproject van 65 miljoen euro voor deze laatste.

De Louise Tower, aan de Louizalaan, in het centrum van Brussel, werd gebouwd in 1966. Gelegen in één van de belangrijkste handelsdistricten van de Belgische hoofdstad, biedt de toren kantoren en bijbehorende handelspanden. In afwachting van de goedkeuring van het project, is de Louise Tower van 30.000 m² verspreid over 25 verdiepingen bedoeld voor een ingrijpende herstructurering die eind 2022 voltooid zou moeten zijn. De werken omvatten een volledige vervanging van de gevel alsook alle mechanische en elektrische uitrustingen.

************************************************************************

La maison SONIA RYKIEL, liquidée en juillet (faute de repreneur), va être relancée par deux des fondateurs du site de commerce en ligne Showroomprivé.

Les frères Eric et Michael Dayan mettent en avant « leur solidité financière et leur expertise dans ce secteur, deux atouts qui leur permettront de développer et de donner un second souffle à la marque ».

Het befaamde huis SONIA RYKIEL, opgedoekt in juli door gebrek van een overnemer, wordt opnieuw gelanceerd door twee van de vier oprichters van de Franse online winkelsite Showroomprivé.

De broers Eric en Michael Dayan bevestigen “hun financiële soliditeit en hun expertise in deze sector, twee troeven die hen in staat zullen stellen om het enseigne verder te ontwikkelen en een tweede adem aan het merk te kunnen geven”.

************************************************************************

Le grand magasin londonien HARRODS, qui vient d’être racheté par la société Qatar Holding pour 1,7 milliard d’euros, pourrait ouvrir une filiale à Shanghai, en Chine.

D’après le journal britannique The Telegraph, le directeur déclare que HARRODS investit en Chine depuis dix ans, notamment grâce aux ventes en ligne. L’entreprise de luxe veut désormais développer une présence permanente dans le pays et ainsi rencontrer les consommateurs chinois.

La nouvelle enseigne vise principalement les riches millenials chinois. Le HARRODS chinois ouvrira ses portes dans le quartier de Pudong, à Shangai.

Het Londense warenhuis HARRODS, dat net door Qatar Holding is gekocht voor 1,7 miljard euro, zou een filiaal kunnen openen in Shanghai, China.

Volgens de Britse krant The Telegraph bevestigt de directeur dat HARRODS al tien jaar in China investeert, met name via online verkoop. Het luxebedrijf wil nu een permanente aanwezigheid in het land ontwikkelen en zo Chinese consumenten aantrekken.

Het luxe enseigne richt zich vooral op rijke Chinese millennials. De Chinese HARRODS zal openen in het Pudong-district van Shanghai.

********à titre informatif et sans aucun engagement, sans valeur contractuelle ou juridique, sous toutes réserves même d’erreur.

********ten informatieve titel en zonder enige verbintenis, zonder contractuele of andere juridische waarde, onder alle voorbehoud ook van vergissing.