LES “PLOTKES DU RETAIL” DU 14/11/2018

L’hiver revient et la chaîne hollandaise de lingerie Hunkemöller propose depuis le 9 novembre de vous aider à trouver la tenue idéale pour dévaler les pistes de ski ou de snowboard.

En édition limitée, la marque propose deux vestes courtes, deux pantalons et une combinaison sexy. Le tout fabriqué dans des textiles haute performance.

La collection de ski Hunkemöller est disponible en magasins et online. Les prix varient de 14,99 € à 165 €.

 

 

Le marché florissant des bougies parfumées pour la maison attire les grandes marques du luxe.

Ainsi DIOR a donné à ses bougies un style casual chic avec la promesse d’un voyage dans ses fragrances à la maison.

Chez BURBERRY, c’est la simplicité qui est mise à l’honneur. Les senteurs boisées et chaudes de leur bougies sont habillées d’un manteau de céramique noire qui rappelle le célèbre trench de la maison anglaise.

Pour VUITTON, c’est un total look blanc où seule la mèche de la bougie apporte une note colorée.

GUCCI reste fidèle à l’esprit chic et flashy de la maison avec des senteurs au nom mystérieux.

Enfin HERMES propose sa nouvelle création dans un bol en porcelaine.

 

 

 

 

La chaîne de vêtements C&A lance sa première ligne de robes et de combinaisons  de mariée. Présentés à la Fashion Week de Lisbonne,  les modèles sont proposés à des prix abordables.  Ils seront en magasin à partir du 28 mars 2019.

De quoi être belle pour le grand jour sans dépenser une fortune et sans faire « cheap ».

C&A est présent en Europe avec 1.575 magasins.

 

   

 

 

Le Black Friday ou Vendredi Noir trouve ses origines Outre Atlantique. Le lendemain de Thanksgiving, les Américains et les Canadiens commencent leurs achats de Noël.

Apparu pour la première fois en 1951, le terme Black Friday s’est popularisé dans les années 60.

Après les mois calmes de l’automne, les commerçants voyaient leurs comptes passer du « rouge » au « noir ». Et les clients friands de bonnes affaires se précipitaient dans les magasins et rendaient les rues « noires » de monde.

Cette année, la date Black Friday est fixée au vendredi 23 novembre.

Internet n’échappe pas à la règle, les offres abondent sur la toile en novembre pour se terminer le lundi suivant le Black Friday. Ce jour est appelé le Cyber Monday.

 

 

 

Sinds vorige week heeft het Nederlandse lingerielabel Hunkemöller wat nieuws in hun winkels: de Hunkemöller ski collective, zwart-wit gekleurd en met een HKMX branding.

“De items zijn gemaakt van hoge kwaliteit materialen zoals waterafstotende en ademende stoffen. Door de zachte afwerking in de binnenkant zijn ze ook nog eens super comfortabel.

De ski lijn bestaat uit twee ski-jassen, twee broeken en een sexy ski overall. Daarnaast zijn er nog twee accessoires: handschoenen en een zachte muts met glitters.

De Hunkemöller HKMX ski collective “limited edition” is vanaf 9 november 2018 in HKMX stores en online verkrijgbaar in de maten XS-L. De prijzen van de collectie lopen van €14,99 – € 165.

 

 

 

 

 

 

 

De bloeiende business van de geparfumeerde kaarsen voor de woonkamer trekt inmiddels de grote luxe enseignes aan.

Zo heeft DIOR aan zijn kaarsen een casual chic stijl gegeven met een bijzondere parfum voor een karakteristieke atmosfeer.

Bij de BURBERRY geurkaarsen werd de eenvoud in de kijker gezet. De beroemde Burberry-ruit beperkt zich niet tot regenjassen.

Bij VUITTON is het een minimalistisch, wit exemplaar afgewerkt met gouden deksel en leren handvat. Elke kaars heeft een andere kleur lont en door het subtiele ontwerp past deze in vrijwel elk interieur.

GUCCI blijft trouw aan zijn chic en flashy verschijning van het huis met geuren onder mysterieuze benamingen.

Bij HERMES zit de geurkaars in een porseleinen houder met een emaille binnenkant. Erg luxe! Die houder kan je altijd nog hergebruiken als schaal. Staat leuk bij de asbak.

 

 

 

 

 

 

 

 

C&A kondigde vorige week tijdens de modeweek in Lissabon aan dat het een bruidscollectie zal lanceren. De acht jurken en jumpsuits zijn vanaf 28 maart beschikbaar in enkele uitverkoren C&A winkels in Europa.

De prijzen zullen variëren tussen 29,90 euro en 179,90 euro.

C&A beschikt over 1.575 winkels in Europa.

 

 

   

 

 

 

 

 

 

Black Friday is sterk in opkomst in België en start de dag na het Amerikaanse Thanksgiving. Dus op vrijdag 23 november zal iedereen massaal inkopen doen vanwege de extra hoge kortingen die winkels en webshops geven. Het is in Amerika inmiddels de drukste winkeldag van het jaar.

Black Friday vindt zijn oorsprong in Amerika in 1951. Rond 1981 werd voor het eerst melding gemaakt van een alternatieve theorie dat op die dag de winkeliers voor het eerst “in het zwart” komen te staan, dat wil zeggen winst beginnen te maken voor het jaar. In de Verenigde Staten is het bij de boekhouding namelijk de gewoonte om verliezen in rode inkt in de boeken te schrijven.

Winkels en merken geven uitzonderlijke kortingen waardoor er een enorme drukte heerst in de winkels. Om die reden openen sommige winkels dan ook ’s nachts al hun deuren.

Cyber Monday is de maandag na Black Friday en staat bekend als de dag waarop online retailers consumenten verleiden met stevige online kortingsacties.

De omzet die op deze maandag door retailers wordt gerealiseerd is de laatste jaren zelfs hoger dan tijdens Black Friday.

 

 

 

 

 

********à titre informatif et sans aucun engagement, sans valeur contractuelle ou juridique, sous toutes réserves même d’erreur.

********ten informatieve titel en zonder enige verbintenis, zonder contractuele of andere juridische waarde, onder alle voorbehoud ook van vergissing.